۳۰ بهمن

مراحل افزايش SEO در يک ليست خلاصه و کاربردي:

۱ – استفاده از معماري مناسب براي وب سايت:
بهتر از نرم افزارهاي مديريت محتوي که داراي SEO مناسب هستند استفاده کنيد. به عنوان يک ليست کاربري، خلاصه و قابل اجرا سعي کنيد از نرم افزار wordpress استفاده کنيد.


۲- بهترين هاست را انتخاب کنيد:
يکي از پارامترهاي مهم در افزايش SEO انتخاب يک هاست است که باعث افزايش سرعت بازشدن صفحات وب سايت شما شود. مي توانيد از وب سايت هايي که سرعت وب سايت را بررسي مي کنند استفاده کنيد. از جمله پارامترهاي مهم يک هاست و يک سرويس ميزان پهناي باند و پايداري سرويس آن است. در زير يک ليست از وب سايت هايي که بر روي عملکرد وب سايت تست هايي را انجام مي دهند نشان داده شده است:

https://gtmetrix.com
https://sitechecker.pro/speed-test
https://www.uptrends.com/tools/website-speed-test
https://www.webpagetest.org
https://www.dotcom-tools.com/website-speed-test.aspx
https://www.machmetrics.com

۳- بهينه و فشرده بودن فايل هاي وب سايت:
يکي از عواملي به روي سرعت يک وب سايت تأثير دارد ميزان حداقل بودن حجم فايل هااست. به عنوان مثال بايد در تصاوير بارگذاري شده در وب سايت سعي کنيد بهترين فشرده سازي انجام شود تا کيفيت آنها نيز حفظ شود. در ميان اين فايل هاي فايل هاي css,html و اسکريپت ها نيز بايد فشرده و حداقل باشند.

۴- جذب کاربران با ارائه محتوي با ارزش:
يکي از اهداف افزايش SEO جذب بازديدکننده به وب سايت و افزايش درآمد است. ممکن است بتوان با روش هايي بتوانيم SEO يک وب سايت را افزايش دهيم ولي هدف اصلي ما که افزايش درآمد وب سايت است تنها با ارائه محتوي درست، با ارزش و کاربردي است که باعث مي شود حضور کاربران در وب سايت ما به خريد و يا ارائه سرويس ختم شود. پس بايد سعي نمود بهترين تلاش در زمينه چيزي که کاربران انتظار دارند انجام شود. يکي از مواردي که بيشتر وب سايت ها از آن غافل هستند ارائه محتوي آموزشي به صورت فيلم است که نقش زيادي در جذب کاربران دارد.

۵- انتخاب کلمات کليدي:
براي اينکه بتوانيد نياز کاربران را پيدا کنيد بايد بررسي کنيد که کاربران در موتورهاي جستجو به دنبال چه مطالبي هستند و آنها را به چه صورت جستجو مي کنند. براي اطلاع از کلماتي که زياد جستجو مي شوند مي توانيد از لينک زير استفاده کنيد (براي ايران فيلتر شده است). بعد از اطلاع از کلمات کليدي اين کلمات را به عنوان برچسب و يا تگ و يا هر نوع توضيحات به محصولات و يا مقالات خود اضافه کنيد.


https://adwords.google.com/KeywordPlanner


۶- سعي کنيد در استفاده از کلمات کليدي موارد زير را رعايت کنيد:

  • از کلمه کليدي سايتتان، در عنوان يا تيتر صفحه استفاده کنيد.
  • کلمه کليدي در ابتداي تيتر هر صفحه باشد.
  • کلمه کليدي خود را در تگ توضيحات قرار دهيد.
  • کلمه کليدي خود را در تگ H1 هر صفحه به کار ببريد.
  • کلمات کليدي خود را در ۱۰۰ کلمه اول به کار ببريد.
  • کلمه کليدي در آدرس سايتتان باشد بهتر است.

۷- استفاده از شبکه هاي اجتماعي:
با اشتراک مطالب وب سايت در شبکه هاي اجتماعي مي توانيد بازديد وب سايت خود را افزايش داده و رتبه بالايي در موتورهاي جستجو پيدا کنيد.


۸- استفاده از دامنه مناسب:
اگر سعي کنيد يک دامنه را براي مدت زمان طولاني داشته باشيد و دامنه شما مناسب با نوع فعاليت شما باشد. در انتخاب نام دامنه نيز سعي کنيد اين نام در حد امکان کوتاه باشد. سعي کنيد اطلاعات مالک دامنه براي همه قابل نمايش باشد و مخفي نباشد چون از نظر موتورهاي جستجو داراي اعتبار بيشتري خواهد بود.


۹- عوامل طراحي مؤثر بر روي SEO:

  • ارائه لينک هاي خروجي مناسب: بهتر است به عنوان لينک هاي خروجي به سايت هايي که اعتبار و کيفيت بالاتري دارند لينک بدهيد.
  • وجود صفحات تماس با ما در وب سايت.
  • کاربر پسند بودن و طراحي آسان وب سايت.
  • فعال کردن نقشه وب سايت و تعيين اولويت صفحات در نقشه وب سايت(sitemap).
  • بروزرساني وب سايت و مقالات به صورت دوره اي.
  • افزايش تعداد صفحات پر محتوي وب سايت.
  • براي سايتتان SSL معتبر دريافت کنيد.
  • داخل سايتتان صفحه قوانين و مقررات سرويس دهي داشته باشيد.
  • متاتگ هاي تکراري را شناسايي و حذف کنيد.
  • وب سايتتان را براي موبايل بهينه کنيد.
  • دکمه هاي اشتراک در شبکه هاي اجتماعي را در سايتتان قرار دهيد.

دیدگاه بگذارید